Mr. Banana recenze
18.05.2005 16:03
Takže tady je pár recenzí na věci, které jsem dostal za úkol zkritizovat, tak do toho...

DÖDSDÖMD - Kriget kommer.......MC (Phobia records)

Švédská crust punková úderka a jejich kazeta na českém labelu, vinylová a cd verze pak vyšla na Putrith filth conspiracy, což je label provozovaný zpěvákem z Intensity. No, ale vra?me se k tomu podstatnému. Takže první co mě zaujalo byl samozřejmě obal, je to taková ta čenobíla koláž různých lebek, křížů a tak a musím říct, že je moc hezky nakreslená a taky se stoprocentně trefila do mého vkusu. Navíc perfektně koresponduje s texty a muzikou. Tak tedy hudba! Od prvních vteřin jasně proklamující nenávistná řežba s krutým zvukem kytary a typickým švédským zpěvem. Celkově mi to připomíná punkovější verzi Skitsystem, s tím, že tihle chlapíci nepoužívají tak drtící postupy a více pracují s různými změnami rytmu. Všechny texty jsou odeřvané samozřejmě ve švédštině a jsou opatřeny celke obsáhlými komentáři v angličtině a češtině! Díky nim si pak uděláte velice jednoduše vlastní názor na to, o čem pojednávají. Většina se jich samozřejmě trefuje do politiky a sociálních vztahů. Já osobně jsem z téhle kazety mile překvapen a vy, kteří máte rádi naštvaný politický crust punk, budete určitě taky!

365 DAGAR AV SYND - Reu nu pert em hru 7ep (Phobia records)

Takže v tomhle případě se jedná o naprosto stejnou kapelu jako v předchozí recenzi, která se ovšem musela přejmenovat, protože s jejich původním názvem měli velké problémy. Žádné detaily ani pikantnosti ohledně tohoto však nevím, takže je ode mě ani nečekejte, budu se spíš opět soustředit na to podstatné. No, tou hlavní novinkou je jednoznačně velký skok kupředu co se týká instrumentálního provedení a taky nosných nápadů, na nichž jsou tyhle nové skladby postaveny. Je vidět, že chlapíci nezaháleli a výsledek je o moc přesvědčivější. Stylově nenastal posun téměř žádný, jen je to prostě vetší řežba, na čemž má určitě zásluhu i mnohen lepší zvuk, než byl na kazetě. Špinavý, neotesaný a hrubý crust punk se zpěvem ve švédštině a tím je řečeno vše! Výborná práce od všech zůčastněných stran!

SEE YOU IN HELL / MASS GENOCIDE PROCESS - split 7ep (kooperace mnoha labelů)

Tak spatřilo světlo světa dlouho proklamované splitko a jelikož obě kapely jsou v životní formě, tak já osobně jsem se na něj hoooodně těšil. Začnu obalem , nebo? je velmi povedený, opět v komiksovém duchu , super nakreslený a také pěkně barevný. Tady bylo vsazeno na jistotu a rozhodně se to vyplatilo! Tak dál. Vinyl! Nevím jestli jsou takové všechny, ale moje kopie od Mirka z Phobia records má úžasnou oranžovou barvu a ještě je každá půlka trochu jinná! Vypadá to perfektně, miluju barevný vinyly! Pakliže je to pouze limitovaná série, radím si pospíšit, protože se po ní brzy zapráší. Na plotnu pak putuje ako první strana brněnských kamikadze zabijáků a je to jízda na černém kocouru. Pokračuje se přesně tam, kde skončilo jejich samostatné (a mimochodem naprosto excelentní) lp, tedy ani stopy po předešlé překombinovanosti a utáhlosti. Nová tvorba je mnohem víc inspirována japonskými kapelami, má mnohem větší drive a silné nápady a i Jožkův vokál není tak nepříjemně afektovaný a je mnohem lépe nafrázovaný. Temný a destruktivní hardcore, zahraný ve slušné rychlosti a s maximálním nasazením, texty jsou v češtině a rozhodně nejsou ničím pozitivním. Vše pak dovršuje vyníkající zvuk! Tahle kapela udělala během krátké doby obrovský skok kupředu a mě jejich soušasná tvář fakt baví a platí to jak o nahrávkách tak koncertech! Mass genocide process! Tady platí přesně to samé jako u See you in hell, obrovský krok vpřed! Jasná a neskrývaná inspirace v nenávistném švédském crustu se projevila zcela naplno, chlapíci trochu dozráli a hodně poslouchali a zkoušeli a pak tady vzfikli skladbu,
která vás smete! Crustové tempo, stěna kytarového hluku, záhrobní zpěvy a výborné temné melodie, Skladba se jmenuje Eternal winter a tím je myslím řečeno vše. Fakt super splitko od českých kapel, které na sobě tvrdě dřou a je to kurva vidět. Deska vyšla za spolupráce mnoha labelů z celého světa, mimojinné i z Islandu nebo Japonska, což je další velice sympatická záležitost.
Naprosto super split. TOHLE JE PRO MĚ HARDCORE PUNK!!!

Všechny recenzované desky seženete u PHOBIA RECORDS:

Mirek Vokál