Recenze Desky

10.10.2011 14:51, Banan

ENVY - Recitation

ENVY - Recitation (Temporary Residence)

Přestože jsem přemýšlel dlouho a intenzivně, nenapadla mě jiná kapela, ke které bych měl takový vztah jako k Envy. Mají v mém srdci velmi výsadní místo a dovolím si tvrdit, že to tak zůstane už navždycky. Jakýkoliv jejich krok byl vždy krokem vpřed bez toho, aby zradili ty předešlé a to mají za sebou kurva dlouhou cestu. Od split singlu s Endeavor až po současnou desku "Recitation" je to více než 15 let a na první dojem se může zdát, že Envy jsou jinou kapelou než bývali. Když se ale budete dívat a poslouchat pozorně, zjistíte, že to je jeden příběh.

Reakce (28) Zobrazit článek ...

09.10.2011 12:33, Jirzophone

EDIE SEDGWICK – Love Gets Lovelier Every Day

(Dischord)

Po třech letech se vrací Justin Moyer se svojí další deskou. Dischord records v posledních letech svoji hlavní vydavatelskou snahu směřuje ke chvályhodné archeologicko restaurátorské činnosti, kdy perly HC/punku z počátku 80tých let dostávají zaslouženého formátu a tak každý nový titul je samo o sobě velkou událostí. A tou také samozřejmě je tato nahrávka, která bude zřejmě jednou ze dvou „zcela“ nových titulů pro letošní rok na tomto labelu. Justin Moyer, které ho můžeme znát z předchozích kapel Supersystem/El Guapo, Antelope použil krásku Adyho Warhola – Edie Sedgwickovou coby prostřednici se kterou se dostává do šaten celebrit.

Počet obrázků: 2

Reakce (1) Zobrazit článek ...

03.10.2011 12:59, Samuel

Hlasatel „Otevřený punkzine pro neupjaté lidi“

Říká se, že dobří holubi se vracejí. Co je na to pravdy si neodvažujeme soudit, ale fanzin Papagájův hlasatel se vrací po jedenácti letech. S novou vizáží, čerstvou krví a pořádně ztloustlý. A taky s upgradovaným názvem HLASATEL a podtitulem „Otevřený punkzine pro neupjaté lidi“. Není kvůli tomu, že bychom chtěli udělat tlustou čáru za minulostí, ale taky jsme chtěli upozornit na to, že věci jsou v pohybu a čas jednoduše nezastavíš… A co tedy v té 184 stránkové fanzinové bichli vlastně najdeš?

Reakce (0) Zobrazit článek ...

27.09.2011 10:11, Samuel

Adam Nenadál / Štěpán Adámek - Aran Satan: Mluvící člověk

KNIHA (Za tratí)

„Aran Satan má dva metry a jmenuje se Nenadál. Někdy vousatej, jindy voholenej. Vždycky tetovanej. Brejle si při recitaci odkládá. V ruce mp3, ze který na pódiu pouští podmazy a předěly. Není to raper ani chlápek od slam poetry. Nerecituje jako Lukavský. Je to rozpohybovaný Slovo hromotluka. Velice osobní. Po projektu Aran Epochal další zaříkávající one - man - pičus show. V týhle papírový podobě mp3 zvuky nahrazujou parádní ilustrace Štěpána Adámka. Jdou si na ruku Adam a Adámek. Slova Mluvícího člověka natištěný na kartóny Carton Clanem. Epochal Verbal Vizual.“ (http://zatrati.cz)

Reakce (0) Zobrazit článek ...

21.09.2011 12:51, Aran

CARS AND TRAINS - The Roots, The Leaves

CARS AND TRAINS - The Roots, The Leaves

(Fake Four)

Tahle deska je malej zázrak. Skromná, nenápadná, moc toho nenamluví, ale vyzařuje zvláštní klid a velkou sílu. Cars and Trains je chlapík z Portlandu, kterej vydává na stejným labelu jako Astronautalis, Sole and the Skyrider Band nebo Ceschi, a kterýmu se na „The Roots, The Leaves“ povedlo vytvořit docela unikátní zvuk. Jsou tu evidentní lo-fi základy, ale taky podivný beaty a celková atmosféra jak z Constellation nahrávek. Fakt si nevybavím jinou desku s takhle zvláštním zvukem.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

20.09.2011 10:50, Samuel

Tummo - s/t

Tummo - s/t

LP (Dead Heroes Records)

Tummo fungují od roku 2007 a jsou z „hell city Brna“ (i okolí). Po pár letech existence přicházejí se svou velkou debutní deskou. Hrají stoner/hardcore klon se členy nefungujících i fungujících kapel jako Thema Eleven, Ema Camelia, See You In Hell, Gospel of the Future, Space to Being, More Bad News a The Loudest Silence Never Heard. Seznam je to obsáhlý a napovídá o všem i o ničem. Stoner rock, hardcore … pokud slyším „stoner“ vybavím si black sabbath riffy, temnou valivou hudbu a heavy zvuk … Tummo tenhle styl propojují s hardcore a právě takový mix nahráli na svůj debut, který vyšel nedávno na Dead Heroes Records. Ano na vinylu, s krásným obalem, na barevném vinylu a s download kupónem.

Počet obrázků: 1

Reakce (1) Zobrazit článek ...

18.09.2011 14:17, Banan

P.R.O.B.L.E.M.S. - Buzz Off / I Don´t Have to be Like This

P.R.O.B.L.E.M.S. - Buzz Off / I Don´t Have to be Like This (Rock´n´roll Disgrace)

Vím, že se to někomu bude zdát málo, ale já jsem za to vděčnej. Jsem vděčnej, že na tomhle posranym světě zůstavá pár jistot. Jednou z nich je, že v Portlandu je nevyčerpatelná zásoba skvělých a inspirativních kapel, kterým se daří vyjímečným způsobem spojovat dohromady parádní muziku a s ní spojenej životní postoj. Není to totiž zas taková samozřejmost, jak by se na první pohled mohlo zdát a právě proto, to pro mě znamená mnohem víc než jen rock´n´roll. I když jeho současnou hlučnou mutaci zvládají zrovna P.R.O.B.L.E.M.S. s takovým přehledem, že vám to rozdrnčí příbory v šuplíku.

Reakce (6) Zobrazit článek ...

14.09.2011 11:34, Saman

Paperplanecrash - Tour CD

Paperplanecrash - Tour CD K téhle kapele zjevně inspirované kapelama jako Jawbreaker, Hüsker Dü a zároveň devadesátkovým emem mě poutají osobní sympatie, takže i jejich hudbu patrně vnímám jinak. Nicméně nové čtyřskladbové CD, které si Paperplanecrash připravili na právě probíhající skoro třítýdenní evropské turné, mě rozbilo svojí silnou atmosférou přesně zapadající do období končícího léta. Nemohl jsem si pomoct se o svoje pocity nepodělit, takže tady je recenze.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

11.09.2011 15:24, Petr Šmíd

Enablers - Blown Realms and Stalled Explosions

(Exile on Mainstream)

Když kapela vydá novou desku je to vždycky problém. Musíte ji pořád konfrontovat se starším materiálem, který už znáte z paměti a zbožňujete ho. Songy z nový desky mají velký handicap, protože je ještě neznáte notu od noty a nic jste s nimi neprožili, takže sentiment hraje pro starý pecky.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

10.09.2011 23:12, Samuel

DOUBLED OVER / ROSKOPP - split

DOUBLED OVER / ROSKOPP - split

7“EP (Psychocontrol Records + více)

Roskopp + Doubled Over = grindcore, špinavé - syrové riffy, neuchopitelný prasácký zvuk a negativní grind přístup k věci – děkovačka Roskopp mluví za vše – FUCK YOU ALL.

Počet obrázků: 3

Reakce (0) Zobrazit článek ...

03.09.2011 21:34, Banan

CAREER SUICIDE - Cherry Beach

CAREER SUICIDE - Cherry Beach (Dirtnap Records)

Je to už docela dávno, co jsem poprvé zaregistroval Career Suicide. Byl to takovej zvláštní čas přelomu tisíciletí, spousta věcí se změnila, kámoši teprve začínali používat mobily, pořád se ještě dost volalo z budky a psali dopisy. Já jezdil hodně stopem a lidi mě většinou stavěli, protože jsme neměl kérky a vousy a naopak jsem měl vlasy. Na jednom ze svých výletů jsem skončil ve Strakonicích a odjel sem odtamatud ze singlem Fucked Up - "Police" a kazetovým demem Career Suicide nahraným na šumící kazetě, kterou jsem vytáhl z walkmana a neváhal ji přehrát. A od té doby jsem zamilovanej.

Reakce (2) Zobrazit článek ...

31.08.2011 11:09, Banan

PETTYBONE - From Desperate Times Comes Radical Minds

PETTYBONE - From Desperate Times Comes Radical Minds (Damage Done)

Těšil jsem se na velkou desku Pettybone od chvíle, kdy jsem se dozvěděl, že tahle kapela vznikla. A říkal jsem si, že jestli se v nahrávce alespoň z části odrazí zarputilost s jakou byla tahle kapela vydupaná z prachu a špíny Londýna, tak mi bude běhat mráz po zádech od první do poslední vteřiny. Tahle parta holek si totiž rozhodně vybrala tu složitější cestu životem a teď to všechno přetavily do "From Desperate Times Comes Radical Minds" s takovou silou a přesvědčivostí, které nedosáhne spousta hard core kapel za dlouhé roky fungování.

Reakce (3) Zobrazit článek ...

31.08.2011 10:00, Samuel

The Afternoon Gentleman / OSK – split

The Afternoon Gentleman / OSK – split

7“EP (Dead Heroes Records + více)

The Afternoon Gentleman (Leeds, UK) + OSK (Vancouver) = GRIND GRIND GRIND & Play Fast Or Don´t na společném split singlu.

Počet obrázků: 4

Reakce (1) Zobrazit článek ...

29.08.2011 06:53, Samuel

Remek - s/t

Remek - s/t

7"EP (Dog Lovers Records)

Kto sú Remek? Marek, Simona, Juraj a Honza. Sú z Prahy a všetci pôsobili či pôsobia v rôznych kapelach. Namatkovo asi najpodstatnejšie boli či sú Gattaca alebo Jednota. Remek to pre mňa vracia späť tam kam by sa to malo vrátiť, do našich rúk. Nie agentúr a veľkých festivalov. Späť medzi decká, ktorým ide o zachovanie tradícii a hodnôt a nie slepé následovanie toho čo je momentálne in. Autor: Roman Lariš aka xJesusx - laris.roman@btinternet.com.

Reakce (5) Zobrazit článek ...

23.08.2011 13:13, Marek Rybenský

DCOI - When history repeats... LP

DCOI - When history repeats... LP

(Voltage Records)

Občas zmatené seznamování se se světem Voltage records můžu pokládat za velký osobní přínos. Objevovat svět, který znáte je nádherný, zvláště když si uvědomíte, že to co máte za sebou tak máte minimálně ještě tak dvakrát před sebou. Snad se pak chytíte za vlastní nesrovnalosti, předsudky nebo třeba jen špatný náhled na věc. Ale dost přemítání, na gramci se mi točí 12" na 45rpm a z repráků na mě řve pořádně naštvaná muzika.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

21.08.2011 21:01, Banan

REMEK - flexi ep

REMEK - flexi ep (Revolution Summer / DIY)

Úplně si pamatuju, jak Marek s Šamanem plánovali novou kapelu. Měli od začátku jasno v tom, koho oslovit a mě to přišlo fakt hrozně vtipný. Bral jsem to jako takový tlachání a sám pro sebe si říkal, že jsem zvědavej, kde ty spoluhráče nakonec seženou. Ostatně nakonec jsme se tomu všichni docela zasmáli a šli si dát kafe nebo pivo nebo něco podobnýho.

Reakce (3) Zobrazit článek ...

21.08.2011 11:53, DIY

Danava - UnonoU

Danava - UnonoU (Kemado Records)

Všechny možný formy špinavýho rocku jsou poslední roky opět na vzestupu. Ať už jde o psychedelickej, prog, garážovej, pivní motorkářskej atd., labely jako Tee Pee, Kemado nebo Alive chrlí jeden rockovej titul za druhým a často jeden vážně lepší než ten druhej. Některý kapely týhle vlny se dočkaly i relativně slušnejch komerčních ohlasů (např. The Sword), většina samozřejmě neúnavně jezdí bez ohledu na momentální okolnosti a fanouškovský klima.

Reakce (3) Zobrazit článek ...

18.08.2011 08:13, Samuel

Sheeva Yoga - Svět ten čert vem

Sheeva Yoga - Svět ten čert vem

LP (Dead Heroes Records + více)

Na playfastu 2011 vyšel po dlouhé době nový počin SHEEVA YOGA “Svět ten čert vem” (12"LP) a po letech existence se jedná o první velkou desku SHEEVA YOGA. Na vydání se podílelo 15 velkých - malých, nadnárodních - separatistických, nezávislých - závislých a jiných labelů. Na vinylu o rychlosti 45rpm najdete 20 songů o celkové stopáži něco kolem 17 minut. Vyšlo v nákladu 625 ks.

Počet obrázků: 2

Reakce (3) Zobrazit článek ...

15.08.2011 10:35, Samuel

Telefon - Smysl malých činů

Telefon - Smysl malých činů

LP (Papagájův Hlasatel)

„Rožnovská scéna byla vždycky originální a kapely z oblasti rožnovska většinou rozeznáte na první poslech. U zrodu fenoménu „rožnovská scéna“ stála mimo jiné důležité party taky skupina TELEFON.“ Album „Smysl malých činů“ vyšlo na vinylu, už to bude rok? Za tu dobu se zajisté mnohým zařezalo do mozkových závitů jejich 16 skladeb jejich energického punku.

Počet obrázků: 1

Reakce (0) Zobrazit článek ...

13.08.2011 10:44, Jirzophone

REMEK - Demo EP

REMEK  - Demo EP

(Dog Lovers records)

Milovníci pejsků a vinylů přichází se svým vydavatelským štěkotem číslo 3. Pokud sami bojujete se steskem po „starých dobrých časech“, tento počin vám rozhodně s ním nepomůže. Ať už jde o provedení či samotnou hudbu.

Počet obrázků: 4

Reakce (13) Zobrazit článek ...

Zobrazena stránka 30 z 100 (celkem 1997 záznamů)