Recenze Desky

05.11.2010 17:39, Banan

CRUDE - Attitude

CRUDE - Attitude (Feral Ward)

Přestože je to naprosto hovadsky a surově zahrané, jsou ty písničky až nepochopitelně chytlavé. Na "Attitude" najdete doslova heroické pasáže, skoro až bojové punkové chorály, ještě podpořené jednoduchými a naprosto nekompromisními texty, které jsou na japonskou scénu až nečekaně otevřeně politické

Reakce (2) Zobrazit článek ...

04.11.2010 11:56, Banan

NINA NASTASIA - Outlaster

NINA NASTASIA - Outlaster (Fatcat Records)

Mám rád desky, které vám hned s první vteřinou dají elektrický šok. Nejlépe se to pak daří těm, od kterých to vůbec nečekáte a to je přesně i případ "Outlaster", nového alba, které po demisi Touch and Go vyšlo na Fatcat. Hned úvodní skladba "Cry, Cry, Baby" mě totiž totálně rozstřelila. Ano, obrovskou zásluhu na tom má smutkem nasáklej text o ztacené lásce, který musí zasáhnout každého, kdo něco podobného prožil (tedy každého), ale jenom v tom to rozhodně není. A hlavně, tou první skladbou to rozhodně nekončí.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

04.11.2010 07:35, Samuel

Fanzui Xiangfa / SS20 „split“

Fanzui Xiangfa / SS20 „split“

Vždycky jsem obdivoval Wojczech a jejich četná exotická turné do míst, o kterých tady v Evropě jen občas slyšíme z televize. Je úžasné vidět, kam je možné s kapelou vyrazit hrát. Neříkám, že je to jednoduché nebo levné, ale obdivuji tu mravenčí práci na jejíž konci je třeba turné po Malajsii a tím se dostávám do bodu, ve kterém se cesty Wojczech a SS20 protínají. SS20 pocházejí stejně jako Wojczech z Německa a není to tak dávno, co se vrátili z turné po Číně a Koreji.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

03.11.2010 21:09, Saman

DRIP OF LIES - 7

DRIP OF LIES - 7 (kooperace DIY labelů)

Na zářijovém koncertu The Fight, Just Went Black a Gattaca jsem od Kamila (The Fight, Knife in the Leg, All Day Hell) dostal malý dárkový balíček obsahující dva sedmipalce se strohými obaly z recyklovaného kartonu s černým sítotiskovým potiskem – splitko All Day Hell s Panacea a EP Drip of Lies. O Drip of Lies jsem věděl jen, že tam hraje kytarista The Fight. Teď už vím, že uměj pěkně sypat a že tradice polského těžkého temného nekompromisního crustcoru je zpět.

Reakce (7) Zobrazit článek ...

27.10.2010 20:15, Paaya

FATUM -

FATUM - Parta dredatých špinavců v Moskvě se shlídla v původní podobě žánru, vybrala ty nejosvědčenější zbraně z arzenálu 80. let, naostřila, ponechala trochu rzi pro efekt a a vyrazila do boje...

Reakce (2) Zobrazit článek ...

26.10.2010 16:55, Banan

BLACK BREATH - Heavy Breathing

BLACK BREATH - Heavy Breathing (Southern Lord)

Je sobota večer na Sedmičce. Bubeník z Weekend Nachos pobíhá po klubu s fixou v ruce a  s potutelným úsměvem píše vzkazy na plakáty Rise and Fall. Najednou se zastaví u plakátu Black Breath a s vážnou tváří mi oznámí, že tohle je současná nejlepší americká živá kapela, která to tady všechno smete a ať si rozhodně seženu jejich poslední desku. Pak se vrátí ke své původní činnosti a s vyplazeným jazykem, značícím velkou koncentraci, napíše na plakát Rise and Fall: "Vince is a pussy!". Strávil jsem s tímhle bláznem po koncertě celou noc debatováním o muzice a jelikož jsme se téměř na všem shodli, zaškrtávám si v diáři datum 11.11. a jdu shánět "Heavy Breathing".

Reakce (9) Zobrazit článek ...

23.10.2010 12:56, Banan

THREE MILE PILOT - The Inevitable Past is the Future Forgotten

THREE MILE PILOT - The Inevitable Past is the Future Forgotten (Temporary Residence)

V poslední době vyšlo tolik skvělých desek, že jsem měl chvilku pocit, že mi jich spoustu proklouzne pod rukama. Uslyším je třeba jednou a už se k nim nikdy nevrátím. Tak jsem si udělal takový seznam těch, které by mě neměly minout a ke kterým bych se měl vrátit, kdyby se mi nepovedlo je plnohodnotně zaznamenat v těhle šílenejch dnech. Na tom seznamu jsou Torche, Harvey Milk, Envy, Blonde Redhead, Eric Chenaux, Black Mountain, Swans a mnoho dalších. Vlastně jen jednu desku z poslední doby jsem tam nenapsal. Stojí totiž úplně mimo jakýkoliv seznam a rozhodně tím nechci říct, že by ty kapely, co jsem před chvílí vyjmenoval byly špatné. Většinou jsou skvělé. Ale Three Mile Pilot jsou z jiné dimenze.

Reakce (4) Zobrazit článek ...

21.10.2010 15:05, Banan

CHRIS BROKAW AND GEOFF FARINA - The Angel´s Message to Me

CHRIS BROKAW AND GEOFF FARINA - The Angel´s Message to Me (Capitan)

Byl jsem po delší době na návštěvě u rodičů. Vždycky když tam přijedu, tak zjistím, že tam není jediná deska, kterou bych si mohl pustit, a jelikož jsem si na to tentokráte vzpoměl, než jsem vyrazil, přibalil jsem si do batohu ještě Geoffa Farinu a Chrise Brokawa. Říkal jsem si, že by se to možná mohlo líbit i mému tátovi, když má tak rád Honzu Nedvěda. Když jsem pak v podvečer po lehké anabázi dorazil konečně do cíle, věděl jsem přesně, které dvě věci chci udělat jako první - uvařit si čaj a pustit si tuhle desku. Měl jsem pocit, že by to mohlu fungovat dobře dohromady.

Reakce (2) Zobrazit článek ...

20.10.2010 17:46, Paaya

DAŽD - LP

DAŽD - LP (Gaskmask records)

...tohle LP mě v kontrastu s ještě jakž takž stravitelnýma předchozíma nahrávkama znova utvrdilo v názoru, že DAŽD zkrátka nejsou kapelou pro každýho a ani jí zjevně být nechtějí. DAŽD jsou (nejen po hudební stránce) jakýmsi undergroundem undergroundu....

Reakce (8) Zobrazit článek ...

18.10.2010 16:44, Aran

CHRISTY AND EMILY - No Rest

CHRISTY AND EMILY - No Rest

(Klangband)

Pořád se nemůžu rozhodnout, ale do konce prosince mám ještě dost času. „No Rest“ od Christy and Emily, „Heaven´s Alright“ od Paramount Styles nebo This Alone Above All Else In Spite Of Everything od Boduf Songs. Hodně bych se divil, kdyby na konci roku 2010 bylo na prvním místě mýho žebříčku v položce „deska roku“ něco jinýho než jedno z těchle tří alb. A je pravda, že s nástupem podzimu se dost zvedají šance Christy and Emily

Reakce (0) Zobrazit článek ...

16.10.2010 14:14, Jirzophone

THIS GIFT IS A CURSE – s/t

THIS GIFT IS A CURSE – s/t

(Discouraced records) CD

Obloha se nemilosrdně zatáhla a slunce přes temnou hradbu mraků nemá šanci. Houf hladových vran lačně krouží nad vámi a i ten sychravý vítr jaksi nehraje za nás, ať jdete kam jdete, bude stále brzdit vaši snahu zmizet z tohoto nehostinného místa ve kterém se cítí jako doma This Gift Is a Curse.

Počet obrázků: 2

Reakce (0) Zobrazit článek ...

12.10.2010 14:13, Banan

OBITS - I Can´t Lose

OBITS - I Can´t Lose (Stint Records)

Vždycky jsem miloval Drive Like Jehu a Hot snakes a miluju i Obits. Není to asi úplně originální začátek recenze na desku kapely, ve které hraje Rick Froberg, ale bylo to prostě to první, co mě napadlo, když jsem jí slyšel poprvý. A taky mě napadá, že to je vlastně úplně jedno. Tak pojďme na to.

Počet obrázků: 2

Reakce (4) Zobrazit článek ...

07.10.2010 15:32, Banan

THALIDOMIDE - s/t

THALIDOMIDE - s/t (PHR/Rapidas Grabaciones)

Nevím, proč nakonec vydání téhle desky trvalo tak dlouho a je mi to vlastně úplně jedno. Tohle se punkáčům prostě občas stává. Nicméně jsem rád, že kluci nakonec nehodili flintu do žita, protože by to byla škoda. Už dlouhou dobu mám totiž pocit, že přesně podobná deska na domácí hc/punk scéně citelně chyběla a to přesto, že hudebně ani textově nepřináší nic převratného. Nejsem sice žádný fundamentální zastánce tradičního hc/punkového modelu, na druhou stranu jsem však upřímě šťastný za každou kapelu a nahrávku, která se ho drží a tím přirozeným způsobem připomíná ty úplně původní kořeny.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

28.09.2010 20:27, Jirzophone

AUSTIN LUCAS - Two songs EP

AUSTIN LUCAS  - Two songs EP

(Dog Lovers records)

Nové sympatické vydavatelství „Dog lovers“ jde na to trochu jinak než jsme zvyklí. Svůj označkovaný rajón si vymezili na vydávání sedmi palců. Svá jména ukryli pod rasy psů takže máme tu čest se nechat očuchat od Zlatého Retrívra, Faraonského psa a Voříška. Štěkot č.1 je ve znamení dvou skladeb Austina Lucase.

Počet obrázků: 2

Reakce (1) Zobrazit článek ...

26.09.2010 18:56, Samuel

Radio Maquis - Resistance EP

Radio Maquis - Resistance EP

(Fight or flight/Fight for your mind/Beer records)

Nevím jestli jsou regulérní skupinou – podle slov Radio Maquis by se spíš mělo jednat o projekt členů různých skupin, kteří mají podobný pohled na hudbu a politiku. Jsou hlasití a za pomoci Radio Maquis šíří společné poselství dál. Nevím jestli tady jsou souvislosti, ale za druhé světové války byli ve Francii odbojové jednotky Maquis, které bojovali proti nacismu.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

26.09.2010 18:00, Banan

WINO - Adrift

WINO - Adrift (Exile on Mainstream)

Přijel jsem v sedm ráno a šel jsem spát. Vzbudil jsem se v poledne úplně rozjebanej a docela dlouho dobu mi trvalo, než jsem si vůbec uvědomil, kde jsem a kolik je vlastně hodin. A když jsem konečně vstal, tak jsem pro změnu dlouhé minuty bloudil po bytě a snažil se trochu zorientovat. Stavy podobné zmatenosti známe asi všichni a každý se s nimi srovnáváme po svém. Tenhle ale okupoval můj mozek takovým způsobem, že si žádal nasazení těžkého kalibru, to bylo zcela jasné. Potřeboval jsem nějaké záchytné body, něco, co mě srovná. A přesně v tu chvíli, zavadil můj zrak o kávovar a promo cd nového Wina. Říkal jsem si, proč ne.

Reakce (1) Zobrazit článek ...

21.09.2010 17:29, Aran

RACHEL GRIMES - The Book Of Leaves

RACHEL GRIMES - The Book Of Leaves

(Ruminance)

Mám docela těžkej úkol. Poté, co tady pan Banán dokonale popsal náladu „The Bells“ od Nilse Frahma, měl bych se pokusit o to samý v případě „The Book Of Leaves“ od Rachel Grimes... A myšlenky a nápady se přitom rozbíhají po obrazovce počítače stejně jako tóny piana v tichý místnosti. Tak nejdřív třeba fakta: „The Book Of Leaves“ je instrumentální album Rachel Grimes, která na sebe upozornila coby členka Rachel´s. V hlavní roli je tu piano, doprovázený čas od času zvukama, „posbíranejma“ v přírodě.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

21.09.2010 07:49, Ivan

GIT SOME - Loose Control

GIT SOME - Loose Control (Alternative Tentacles Records)

Tímto docela vehementně vstupuji na trávník slovutného Jirzophóna, kterej piplá Git Some už od dob, kdy Kazatel vzhlédnul a rudým okem utnul tipec solidně rozjetým Planes Mistaken For Stars. Sled událostí několika pár posledních dní dal zelenou nestabilitě v rádoby stabilním životě a ta si žádá sadu neurotických rytmů. Až doposud zdatně přehlížení Git Some, kteří nesplňovali parametry milovaných Planes Mistaken For Stars, uvízli v mém uchu nevinnou basovou linkou v songu Entrails For the Altar.

Reakce (1) Zobrazit článek ...

17.09.2010 17:44, Banan

REIGNING SOUND - Time Bomb High School

REIGNING SOUND - Time Bomb High School (In the Red)

Tak nějak jsem tušil, že to bude dobrý. Bylo pondělní odpoledne, ale já měl neodbytný pocit, že je ještě víkend. Nacházel jsem se ve zvláštním zpomaleném režimu, pořád jsem se trochu vzpamatovával ze sobotní akce a v neposlední řadě se mi nechtělo zpátky do Prahy. A tak jsem seděl v novém skladu u M5, pil kafe a hrabal se v deskách. Venku pršelo a mě bylo fajn. Vzpoměl jsem si na dobu, kdy pro mě byla podobná návštěva absolutním svátkem a nějak se to na mě zase přeneslo. Cítil jsem se mladší. Ale jen na chvilku. Pak vyhrál sentiment.

Reakce (1) Zobrazit článek ...

15.09.2010 12:45, Aran

IMAAD WASIF - The Voidist

IMAAD WASIF - The Voidist

(TeePee Records)

Imaad Wasif má zvláštní a – přiznám se – dost matoucí hudební životopis. Coby bejvalýmu členovi Folk Implosion a kámošovi Lou Barlowa se mu samozřejmě otevřela cesta na Kill Rock Stars, kde vydal v roce 2006 svůj debut. Jenže loňská „The Voidist“ vyšla pro změnu na TeePee Records a bubnuje na ní mimo jiné Dale Crover z Mevins... Tak co s tím? Je to něžnej folkař, nebo špinavej pivař? Přidejte k tomu ještě fakt, že na Wasifa nedá dopustit pražská pobočka Turbojugend – a máte dokonalej zmatek.

Reakce (0) Zobrazit článek ...

Zobrazena stránka 35 z 101 (celkem 2001 záznamů)
Jít na stránku: 1 .. 10 .. 20 .. 30 .. 33 34 35 36 37 .. 40 .. 50 .. 60 .. 70 .. 80 .. 90 .. 100 .. 101